Asystent prędkości i test prędkości

Przeprowadzenie testu nie jest możliwe, gdyż:

Przeglądarka z której korzystasz, nie posiada wtyczki Adobe Flash Player skorzystaj z poniższej instrukcji

  • Zainstaluj wtyczkę Adobe Flash Player ( http://get.adobe.com/flashplayer/)
  • Zamknij i uruchom ponownie przeglądarkę
  • Wejdź na stronę Asystenta Prędkości
  • Wybierz interesujący Cię rodzaj testu
  • Rozpocznij pomiar

lub Wtyczka Adobe Flash Player została wyłączona w Twojej przeglądarce - aktywuj wtyczkę, w swojej przeglądarce

Korzystasz z przeglądarki mobilnej
przeprowadzenie testu nie będzie możliwe ze względu na brak obsługi wtyczki Adobe Flash Player, przez przeglądarki mobilne

Uwaga: Przed rozpoczęciem testu zalecane jest wyłączenie programów mogących obciążać łącze internetowe, np. aplikacji P2P, komunikatorów internetowych

 

Aby prawidłowo wykonać pomiar prędkości:


  • testuj prędkość na komputerze z kartą sieciową podłączoną do modemu kablem ethernetowym (RJ45) , a nie przez Wi-Fi,
  • wyłącz programy obciążające łącze internetowe, a więc podczas testu, nie słuchaj muzyki ani nie oglądaj filmów,
  • odłącz inne urządzenia używające łącza UPC (np. drugi komputer, tablet, telefon).

Do weryfikacji zgłoszenia dot. niedotrzymania parametrów prędkości niezbędne jest wykonanie przez Ciebie 3 testów,
zachowując kilkudziesięciominutowe przerwy między pomiarami.


Pamiętaj, że:

  • prędkość pobierania i wysyłania zależy od obciążenia serwera z jakiego dane są pobierane i do
    jakiego są wysyłane
    , a nie tylko od tego jak szybkim łączem dysponujesz,
  • faktyczna prędkość łącza internetowego, uzależniona jest od wielu czynników, w tym od:
    • liczby uruchomionych na komputerze programów,
    • pory dnia (w różnych porach, sieć i serwery są różnie obciążone),
    • liczby osób korzystających z internetu,
    • lokalizacji miejsca (serwera) w sieci, z którym nawiązane jest połączenie.